luni, 25 octombrie 2010

team building-ul

Ce este de fapt team building-ul ?
La fel ca multi altii , eu lucrez intr-o multinationala. A major one....
Periodic se organizeaza diferite evenimente ce au rolul de a aduce echipa in halul in care, vezi domle, sa colaboram ca niste corporatisti veseli si integrati. Aceste demersuri poarte numele de "team building"-uri
Care va sa zica au citit ei ca oamenii care nu prea se cunosc asa de bine unii cu altii pe plan personal au o jena sa puna umar la umar si pe plan profesional. Sunt de acord cu ideea asta in teorie insa ca de obicei la noi in tara se aplica prost.

Cele mai frecvente greseli de organizare a unui team-building:

1. Pregatirea minutioasa a fieacarui detaliu
Cand zic minutioasa ma refer la un orar foarte bine pus la punct minut cu minut despre ce joc o sa joci, cum o sa il joci, cand se termina, cine castiga si care vor fi concluziile. Astfel team buildingul ajunge sa fie o parada comunista de 23 august in care fiecare are rolul lui bine determinat si sa-l fereasca sfantul pe ala care greseste vreo nota in simfonia asta geniala ca acela e catalogat imediat "not a team player".

2. Justificarea fondurilor.
De aici din pacate incep toate problemele. In cazul in care activitatea/ excursia etc. este platita de companie toti acei bani trebuiesc justificati. Se creaza un fel de "dosar de proiect". Adica trebuiesc facute poze cu oameni care zambesc si se simt bine, trebuie aratata intotdeauna latura constructiva a unui astfel de demers. De parca ai putea masura in vreun fel cantitatea sau calitatea interactiunilor umane. Dupa parerea mea un team building nu trebuie sa fie prea constructiv, tocmai asta e si ideea ...hai sa vedem ce se intampla cand nu planificam.

aici as vrea eu un team building cu echipa mea sa dureze vreo doua saptamani. Sunt convins ca vom fi mai productivi cand ne vom intoarce
Later Edit : daca ne vom intoarce

In incheiere va urez "La cat mai multe team buildinguri, si totul din partea firmei !!!"
Am avut partea mea de team building-uri geniale...sau poate asa sunt eu, ma distrez in orice conditii ! :-)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

puteti comenta ca utilizator anonim